MadeMyDaySong – Lou Doillon „Places”

Dawno nie było wpisu poświęconego pojedynczemu utworowi, który uświetniłby mój dzień, a przecież po drodze tyle ich napotykam… Ostatnio jakoś parę razy uchwyciłam końcówkę lub początek tej piosenki w radiu i ciągle coś mnie rozpraszało, i nie mogłam dojść kto to śpiewa. Przez chwilę myślałam, że może to jakiś nowy utwór Patti Smith, którego jeszcze nie słyszałam.

(Przy okazji zdradzę wam moją metodę, jak zidentyfikować tytuł i wykonawcę piosenki, których fragment wpadnie nam w ucho gdzieś przypadkiem  – co prawda część już na pewno posiada odpowiednie aplikacje na swoich mądrych-fonach, ale ja wolę używać prymitywnych metod i po prostu zapamiętać fragment tekstu piosenki, po czym go wygooglować. Działa w 90%, no i ćwiczę pamięć. Z ciekawostek – ostatnio powstał portal odSłuchane.eu, który pomaga w takich sytuacjach, wystarczy zapamiętać radiostację i datę emisji utworu – aczkolwiek ostatnia szukałam na tym portalu jakiegoś utworu [instrumentalnego] i nie znalazłam…)

Ok, dość dygresyj. Lou Doillon (czyt. Lu Dłają), córka Jane Birkin i francuskiego reżysera Jacques’a Doillon, przyrodnia siostra Charlotte Gainsbourg, po latach bycia aktorką i modelką (w tym sesja dla kalendarza Pirelli):

lou doillon pirelli

postanowiła zaprezentować również i talent muzyczny, debiutując albumem „Places”. Przyznam szczerze, że całość jest dla mnie trochę zbyt smętna (ale oczywiście co kto woli), natomiast tytułowy utwór – cudeńko. Oszczędna muzyka, świetny głos na pograniczu śpiewu i melorecytacji, poetycki, niebanalny tekst o poszukiwaniu przez człowieka sensu, i w dodatku przepiękny wizualnie teledysk. Nic, tylko się zachwycać:

Ten teledysk mnie tak urzekł chyba mi.i przez wykorzystanie obrazów podobnych do fotografii Sally Mann:

  sallymann-2

sally-mann-immediate-family-3

sally_mann_immediate_family_1M.

6 comments on “MadeMyDaySong – Lou Doillon „Places”

  1. Emil pisze:

    Piosenka ta jest cudowna, uwielbiam ją i ciągle od bardzo długiego okresu czasu słucham jej :. A teledysk jest mistrzowski. Zgadzam się z opinią, że jest podobny do zdjęć Sally Mann. Ogólnie mogę powiedzieć tyle: rewelacja 🙂

  2. Pola pisze:

    Zdjęcia są strasznie klimatyczne, jeśli mogę to tak nazwać, co dodaje teledyskowi tego czegoś 😀

  3. Agii pisze:

    fajnie tu trafić i znaleźć nowy ciekawy utwór do słuchania – już cierpiałam na monotonię playlisty 🙂

Skomentuj

