Młodociany król z głosem starego wygi. King Krule.

O Archy Marshall’u czyli artyście występującym pod pseudonimem King Krule (a wcześniej Zoo Kid), miałam ochotę napisać już od dłuższego czasu, ale ciągle coś ważniejszego wypadało. Pierwszy raz usłyszałam nawet nie muzykę, ale przede wszystkim głos Marshall’a 2 lata temu, kiedy ten miał 16 lat (!), wyglądał tak:

kingkrulepb

i już wtedy brzmiał tak:

Teraz, kiedy już ukończył słynną BRIT School (inni absolwenci to chociażby Adele,  Amy Winehouse, Jessie J, Katie Melua, The Kooks, Imogen Heap) jego muzyka dojrzała i wyewoluowała w niesamowitą mieszankę synth-noir-jazz-dubstepu (ja sobie zdaję sprawę jak śmiesznie niekiedy brzmi to całe ‚szufladkowanie’ i ‚gatunkowanie’, no ale jak ja mam wam inaczej opisać co ci ludzie grają?).

Jego pierwszy długogrający album 6 Feet Beneath The Moon będzie miał premierę 24 sierpnia 2013, ale już teraz można go posłuchać w całości. Gorąco polecam! M.

PS. King Krule to pseudonim zainspirowany grą/kreskówką o Donkey Kong’u, a konkretnie postacią głównego przeciwnika bohatera: King K. Rool’a.

Skomentuj

