Domowe melodie

Kto jeszcze nie słyszał szybko nadrabiać. Jak chodzi o polską muzykę to ja jestem super wybredna, dlatego dla mnie projekt Domowe melodie jest jednym z najlepszych od wieków dosłownie. Szybko, w skrócie:

Zespół założyła Justyna Chowaniak. Podobno piosenki pisała dla siebie, do szuflady, ale jak już wyszły to nie chciały się schować z powrotem. Do współpracy zaprosiła Staszka Czyżewskiego (kontrabas) i Kubę Dykierta (wszystko inne). Płyta (bez tytułu) i teledyski zostały nagrane w domu, własnymi siłami, totalnie chałupniczo. W bałaganie, z mikrofonem w puszce przyklejonej do pianina taśmą klejącą.

Ostatnim polskim wydawnictwem, które przypadło mi do gusty była płyta Marii Peszek „Jezus Maria Peszek”, ale tam ewidentnie chodzi o genialne teksty. Muzyka na niej jest bez zarzutu, ale raczej przeciętna, będąca tłem dla słów Peszkowej.

Muzyka Domowych melodii jest prosta, ciepła, a odgłosy skrzypienia stołków tylko dodają jej uroku i świeżości. Bardzo dobra, miejscami rewelacyjna.

Do tego dochodzą teksty Chowaniak, niebanalne, o nieprostych sprawach, nie zawsze grzeczne.

W grudniu występowali w Poznaniu, nie załapałam się, teraz czekam. Płytę sprzedają przez swój profil na facebooku, bez pośredników, każdy egzemplarz indywidualnie podbijany kubkiem do kawy. Biorąc pod uwagę, że chodzę w kółko i śpiewam, chyba w końcu nie wytrzymam i sobie kupię. M.

One comment on “Domowe melodie

  1. Little-Italy pisze:

    kup se!!! I daj m posłuchać 😀 smutne bo polskie ale smaczność

Skomentuj

