Jak zostać „współ-producentem” muzycznym? Jak wypromować swój zespół?

Dzisiaj chciałam napisać tekst, który, nie oszukujmy się, może zostać potraktowany jako, nawet nie krypto-, ale wręcz bardzo otwarta reklama pewnego portalu. Proszę sobie nie myśleć, że ktoś mi za ten wpis zapłacił lub do czegoś zmuszał – po prostu, uważam całą sprawę za naprawdę pozytywny pomysł. Ale do rzeczy:

portal www.sellaband.com to nowy sposób w jakim początkujący artyści zbierają fundusze na zaistanienie na współczesnej (jakże obszernej) arenie muzycznej. Rzecz jest bardzo prosta – wchodzisz na stronę, rejestrujesz się, i w zależności od tego czy chcesz zespoły wesprzeć, czy sam jesteś twórcą, wybierasz dwie różne ścieżki. W skrócie (bo wszystko i tak jest na stronie): jeśli chcesz wesprzeć wybranego artystę wykupujesz „akcje” (najmniejsza i najpopularniejsza jednostka to 10 $), a profity (w zależności od tego co w zamian za wsparcie proponuje artysta) to np. darmowe płyty, darmowe ściagnięcia, gadżety, pierwszeństwo przy zakupach czy nawet udział w zyskach. Jako artysta –  analogicznie – tworzysz swój profil, opisujesz plan (między innymi czy zbierasz na np. wydanie albumu, czy trasę, czy promocję ogólnie, itd.), piszesz jaki jest twój „target” i czekasz na wsparcie. Oczywiście nie może być różowo, w życiu nie ma nic za darmo, więc Sellaband z góry uprzedza, że pobiera 15% od „targetu” (po osiągnięciu takowego oczywiście), za to artysta zachowuje wszelkie prawa autorskie dla siebie. 

Mnie oczywiscie portal interesuje od strony „wspierania”, i uważam, że jest to rewelacyjny pomysł. Do portalu dołączasz za free, jakiekolwiek składki są opcjonalne,  masz dostęp do „naj-naj-nowszych” muzycznych świeżynek, takich o których jeszcze absolutnie nikt nie słyszał, a przede wszystkim wspierasz młodych artystów! Portal pozwala na filtrowanie artystów (a są ich tysiące) w zależności od gatunku (są wszystkie!), patriotycznie, ekonomicznie (który już najwiecej zebrał, albo który gotowy dzielić się zyskiem) i tak naprawdę jedyny minus portalu to dostępność strony tylko w języku angielskim lub niemieckim. Dowodem na realne korzyści płynące z uczestnictwa w tym biznesie jest Julia Marcell, której płytę udało się wydać właśnie dzięki Sellaband.

Ja w każdym razie już przeglądam zespoły i czekam na pensję. Nie mogę się doczekać tego przyjemnego złudzenia, że mam choć minimalny wpływ na to co się dzieje na rynku muzycznym. Pozdrawiam. M.

Advertisements

2 comments on “Jak zostać „współ-producentem” muzycznym? Jak wypromować swój zespół?

  1. snf pisze:

    fajno, fajno, fajno :)) z tego typu stronek sa jeszcze designowe lub mlodych projektantow ciuchow, idea taka sama :))

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s