Caribou (made-my-day-song): Odessa

Kiedy po raz pierwszy usłyszałam początek utworu Odessa pomyślałam: nieeeeeee… Aż tu nagle, z nienacka, zorientowałam się, że słucham dalej. Skończyło się na radosnym i pokracznym (takie są najlepsze) tańcu, gdzieś pomiędzy bałaganem mojego pokoju.

Wielką fanką całej twórczości Caribou nie jestem, więc Państwo pozwolą, że tylko podstawowe informacje: Daniel Snaith, obecnie tworzący pod nazwą Caribou, do 2004 r. występował jako Manitoba, ale frontman zespołu The Dictators – Richard „Handsome Dick” Manitoba, zaskarżył go o plagiat (co sam Snaith skomentował: „to tak jakby The Smiths pozwali jakiegoś John’a Smith’a”). Oryginalnie z Kanady, obecnie zamieszkały w Londynie, Caribou posiada doktorat z matematyki i zajmuje się tworzeniem muzyki, jak Państwo widzą, electro zmiksowanej ze wszystkim. Muzyką tworzy głównie sam, niemniej daje również koncerty live z zespołem (wtedy przeważnie gra na perkusji). 16 kwietnia br. ukaże się jego nowa płyta „Swim”, dla której singlem promującym jest własnie Odessa. I teraz uwaga najlepsza wiadomość – ten właśnie kawełek, jako promujący, jest do ściągnięcia za darmo, m.in. na portalu Stereogum. Polecam załadować na prywatne grajotka, zwłaszcza że wiosna w końcu idzie i przyda się trochę skocznej muzyki na rozruszanie. M.

3 comments on “Caribou (made-my-day-song): Odessa

  1. bohemola pisze:

    Matko, mnie sie to chyba nie podoba. znaczy nie rusza. chwilami dzwonkami brzmi jakby LCD Soundsystem, ktory uwielbiam. a z ta strona i sciaganiem, to mam ten sam problem, co z The National. chce sciagnac a tam tylko… odtwarza sie. ech!

    • madia666 pisze:

      Nic nie szkodzi, że nie podoba…Znaczy może komuś innemu przypasi. A ściągnąć się da, jak strone na dół zrolujesz to masz tam Odessa – download (???)

  2. magda pisze:

    na pitchforku słuchałam tego, przesłuchałam do końca, co rzadko mi się z pitchforkiem zdarza. nie jest złe, jest monotonne. co kto lubi. caribou ma lepsze czasy za sobą

Skomentuj

